Salon e/motion: Ο νέος καταναλωτής, πελάτης κομμωτηρίου

 

Έχουμε όλοι αλλάξει πολύ. Έχουμε γίνει «νέοι καταναλωτές». Με νέες πεποιθήσεις, νέα θέλω, νέες απαιτήσεις. Ποιοι είμαστε όμως σήμερα; Τι θέλουμε για αύριο; Ποιες είναι οι βασικές εξελίξεις που έρχονται να ταράξουν τις αξίες και τον τρόπο ζωής μας; Και τι ζητάμε σαν καταναλωτές από το κομμωτήριο;

 

Από την Δέσποινα Γιαχάκη, Salon Business Development / Business Education, LOréal Professionnel Products

 

 

Ένας Millenial (γενιά του 1980-2000) περνά 4 ώρες την ημέρα στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, συζητάει, ενημερώνεται, αγοράζει, και εκτίθεται στο βλέμμα των άλλων. Ο χρόνος του διαδικτύου είναι το αέναο παρόν, η στιγμή, το μόνιμο ζάπινγκ.

 

 

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ «ΕΓΩ»

Ζούμε σε ένα νέο, ψηφιακό κόσμο, όπου ένας Millenial (γενιά του 1980-2000) περνά 4 ώρες την ημέρα στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, συζητάει, ενημερώνεται, αγοράζει, και εκτίθεται στο βλέμμα των άλλων. Ο χρόνος του διαδικτύου είναι το αέναο παρόν, η στιγμή, το μόνιμο ζάπινγκ. 6 στους 10 Millenials ενδιαφέρονται περισσότερο για τις νέες εμπειρίες παρά για τα υλικά αγαθά, πράγμα που κάνει την οικονομία και τις αγορές να προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις επιθυμίες αυτής της γενιάς.

Οι κύριες δαπάνες τους προσανατολίζονται σε ταξίδια, διασκέδαση, τεχνολογία, social media, συνδρομητική τηλεόραση, πλατφόρμες ψηφιακής διανομής ή αναπαραγωγής βίντεο και μουσικής. Κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου, αναζητούν κουπόνια και online deals, βλέπουν ελάχιστα τηλεόραση, επιλέγουν το διαδίκτυο για την ενημέρωση και τη διασκέδασή τους.

Τα νέα celebrities είναι οι influencers του διαδικτύου. Μάρκες άγνωστες μέχρι πρότινος χτυπούν ρεκόρ πωλήσεων χάρη στην προβολή που έχουν από bloggers στο διαδίκτυο.

Η γενιά των Millenials μπορεί να χαρακτηριστεί και ως «η γενιά του εγώ», καθώς δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη φήμη και την εικόνα τους και νοιάζονται λιγότερο για το σύνολο. Μιλούν τη δική τους γλώσσα και ζουν σε ένα δικό τους κόσμο (check-in, Facebook, social media, Instagram, selfie, Photoshop,  like, followers). Είναι η γενιά που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς smartphone ή tablet.

 

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ

Η εξατομίκευση είναι η έκφραση της προσωπικότητας, της μοναδικότητας. Καθένας είναι μοναδικός, είναι αυτό που θέλει να διηγηθεί για τον εαυτό του: η  κουλτούρα και οι ρίζες του. Οι τοπικές και εξειδικευμένες μάρκες αποτελούν ήδη ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής αγοράς ομορφιάς. Παράλληλα, το φαινόμενο του «φτιάξτο μόνος σου» αναπτύσσεται ραγδαία. Το 2016,  29% των γυναικών στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έφτιαξαν τα δικά τους προϊόντα ομορφιάς. Αλλάζω τον εαυτό μου σύμφωνα με τις επιθυμίες και τις διαθέσεις μου. Δεν έχω πια ταμπού. Δημιουργώ τους δικούς μου κανόνες.

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΖΩΗ

Καλπάζουσα αστικοποίηση, ρύπανση, στρες που κατατροπώνει, έλλειψη ύπνου, φόβος για τις χημικές ουσίες … ο κατάλογος των “εχθρών” της ομορφιάς συνεχίζει να αυξάνεται. Και εφόσον θα ζήσουμε 100 χρόνια, θέλουμε να ζήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα. Αποτέλεσμα: η αγορά της προληπτικής υγείας εκρήγνυται, η αγορά βιολογικών και φυσικών προϊόντων διαρκώς αναπτύσσεται. Περισσότερες από 50% των Αμερικανίδων, 64% των Γαλλίδων, και 78% των Κινέζων ψάχνουν πιο φυσικά προϊόντα. Η προστασία από τις επιθέσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και η προώθηση της ευημερίας ενός ατόμου γίνεται τρόπος ζωής.

 

TO SALON E/MOTION ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ

Το κομμωτήριο του σήμερα οφείλει να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της γενιάς των Millenials, καθώς είναι το νέο του πελατολόγιο, αυτό που θα το συνοδεύσει για τα επόμενα χρόνια.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μετατρέπουμε την απλή επίσκεψη στο κομμωτήριο σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία συναισθημάτων απόλαυσης και ευχαρίστησης.

Το salon e/motion είναι ένα ολοκληρωμένο, προσωποποιημένο πρόγραμμα που προτείνεται από τη L’Oréal Professional Products για να εμπνεύσει τον επιχειρηματία κομμωτή και να τον συνοδεύσει στο δρόμο του για την αλλαγή. Όποιο κι αν είναι το μέγεθος του κομμωτηρίου, όποιος κι αν είναι ο αριθμός των συνεργατών, οι στιγμές παραμένουν ίδιες, τα βήματα που θα μαγέψουν το πελατολόγιο νέας γενιάς είναι 7!

Υιοθετήστε την τεχνολογία: tablets αντί περιοδικών, ψηφιακό αντί χαρτιού, χρήσιμες εφαρμογές (apps) που μπορούν να σας δώσουν λύσεις για την επαγγελματική συμβουλευτική, να βοηθήσουν τους πελάτες σας να εμπνευστούν και να επιλέξουν, να αναδείξουν το μενού των υπηρεσιών και των προϊόντων σας. Κάντε τις δικές σας και αναβαθμίστε τον τρόπο επικοινωνίας σας εντός και εκτός κομμωτηρίου.

 

Όταν θα έχετε επιλέξει την ταυτότητα και το concept του κομμωτηρίου σας, για να βελτιστοποιήσετε το συναισθηματικό ταξίδι του πελάτη, επιλέξτε τον εσωτερικό σχεδιασμό και την ατμόσφαιρα που θέλετε να επικοινωνήσετε. Σχεδιασμός, λειτουργικότητα, χρώματα, υλικά, φωτισμός. Όλα έχουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουν στο νέο σας εγχείρημα. Επιλέξτε το στυλ που σας ταιριάζει και εμπιστευτείτε τους ειδικούς για το κομμωτήριο σας, άσχετα με το αν θέλετε ένα loft, ένα rock, pop, παριζιάνικο boudoir ή πράσινο κομμωτήριο. Οι επιλογές είναι αμέτρητες, η τελική όμως σας ανήκει και θα πρέπει να είναι αυτή που ταιριάζει στη φιλοσοφία σας και στο στυλ των πελατών του κομμωτηρίου σας.

Τέλος, μην αμελείτε την ομάδα που θα υποστηρίξει το εγχείρημα σας. Μην ξεχνάτε ότι οι άνθρωποι δημιουργούν τις εμπειρίες, καλές ή κακές, η ομάδα σας είναι αυτή που θα απογειώσει το κομμωτήριο σας. Χρειάζεστε κοντά σας συνεργάτες άρτια εκπαιδευμένους  που δεν σταματούν ποτέ να μαθαίνουν και να εκπαιδεύονται, ανθρώπους με θέληση, πάθος, αγάπη για τη δουλειά τους, ευχάριστους, επικοινωνιακούς, ευγενείς, πρόθυμους! Η κομμωτική είναι ένα επάγγελμα που διαρκώς εξελίσσεται και χρειάζεται ανθρώπους που να είναι πρόθυμοι να εξελιχθούν μαζί της, να αλλάξουν, να προσαρμόζονται γρήγορα στα νέα δεδομένα.

Μπείτε κι εσείς στο πρόγραμμα και φτιάξτε το δικό σας «salon e/motion» κομμωτήριο, χαρίστε στιγμές μαγείας και αξέχαστες εμπειρίες στους πελάτες σας, σε κάθε τους επίσκεψη!

 

 

No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.