Interview: The Art of Business ΘΑΝΑΣΗΣ ΡΑΠΤΗΣ

Αν υπάρχει τέχνη στην επιχειρηματικότητα, τότε ο Θανάσης Ράπτης την κατέχει εδώ και χρόνια. Τι είναι αυτό όμως που κάνει τον Θανάση Ράπτη και την The Art of Colour να ξεχωρίζουν; Ο ιδιοκτήτης δίνει την απάντηση μέσα από την ιστορία της εταιρίας, μια πορεία γεμάτη επιτυχίες και πάνω από όλα, σταθερά βήματα. Στη συνέντευξη που ακολουθεί θα μάθετε τα πάντα για την εταιρία που εξάγει την δική της σειρά σε τρείς χώρες των Βαλκανίων, για την εκπαιδευτική της ομάδα, Palinoia, και την τέχνη του να είσαι πετυχημένος επαγγελματίας.

 

Από την Ελένη Ρεζοπούλου

Φωτογραφία: Πάνος Γιαννακόπουλος

Μιλήστε μας για την The Art of Colour. Εσείς πως βρεθήκατε στον επιχειρηματικό κόσμο;

Αφού τελείωσα τις σπουδές μου και σε ηλικία 24 ετών επηρεασμένος από την καριέρα του πατέρα μου σε μεγάλη κομμωτηριακή εταιρεία, Κωνσταντίνου Ράπτη, ξεκίνησα σε μια μικρή αποθήκη κάτω από το σπίτι μου, την οποία είχα διαμορφώσει έτσι ώστε να μένω κιόλας. Ακολούθησα δύο συμβουλές που μου είχε δώσει ένας καθηγητής μου. Η μία ήταν «Μην ξεκινήσεις ποτέ μια επιχείρηση με δανεικά» και η δεύτερη ήταν «Επένδυε τα κέρδη σου». Αυτές ακολούθησα και εγώ και ακολουθώ ακόμη και σήμερα. Ξεκίνησα με πολύ μικρό προϋπολογισμό και δουλεύοντας τις περισσότερες φορές 13-14 ώρες την ημέρα, κατάφερα η μικρή, πλέον, αποθήκη κάτω από το σπίτι μου να μην καλύπτει τις ανάγκες μας και να μεταφερθούμε το 1998 σε ένα μεγαλύτερο χώρο στο Αιγάλεω. Εκεί είμασταν από τις πολύ λίγες εταιρείες εκτός των πολυεθνικών, που διέθεταν τεχνικό κέντρο και μόνιμο τεχνικό προσωπικό.

 

 

Αληθεύει ότι είστε ο πρώτος που έφερε τους Toni & Guy στην Ελλάδα; Με ποια άλλα ονόματα της κομμωτικής έχετε συνεργαστεί;

Αυτό που προσπαθούμε πάντα είναι να πρωτοπορούμε. Η εκδήλωση με την ακαδημία TONI & GUY ήταν ένα τόλμημα για την εταιρεία μας που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς πάνω από 1.200 άτομα παραβρέθηκαν σε αυτή. Πιστεύουμε ότι παραμένει ακόμη και σήμερα μια από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις κομμωτικής που έχουν γίνει στην Ελλάδα. Έχουμε επισκεφθεί σχεδόν όλες τις σχολές κομμωτικής που υπάρχουν στην Ευρώπη: Vidal Sassoon, Longueras, Toni & Guy κλπ., ενώ το τεχνικό μας κέντρο έχει φιλοξενήσει μεγάλα ονόματα της κομμωτικής τέχνης όπως: TIM HARTLEY, STACEY BROUGHTON, CHRISTIANO LANZA, DEBBIE GEE, TONI & GUY και άλλους.

 

Οικονομική σταθερότητα, ή τόλμη; Δημιουργικότητα, ή σίγουρα μοντέλα;

Οικονομική σταθερότητα ζητάει ο κάθε επιχειρηματίας. Τόλμη και δημιουργικότητα είναι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις.

 

 

Με ποιους τρόπους αντιμετώπισε την κρίση η The Art of Colour;

Με ψυχραιμία, αλλαγές σε ρόλους και στην δομή λειτουργίας της εταιρίας, αλλά και τόλμη και σκληρή δουλειά από εμένα και τους συνεργάτες μου.

 

 

Πως πρέπει να σκέφτεται ένας επιχειρηματίας; Ποιες είναι οι δικές σας προτεραιότητες;

Ο επιτυχημένος επιχειρηματίας χαρακτηρίζεται πολλές φορές από το έμφυτο ταλέντο ενός ατόμου και την ικανότητά του να πετυχαίνει τους στόχους του, να είναι συναισθηματικά δυνατός και έτοιμος για οποιαδήποτε αλλαγή. Ένας επιχειρηματίας πρέπει να είναι έξυπνος στοχαστής των μελλοντικών του κινήσεων. Προτεραιότητα της εταιρείας μας είναι να εδραιώσουμε στην Ελλάδα την THE ART OF COLOUR ως μια εταιρεία που παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα και να επεκτείνουμε τις πωλήσεις μας και σε άλλες χώρες στο εξωτερικό.

 

 

Σχετικά με το θέμα μάρκετινγκ, ποια είναι η άποψη σας για την επιχειρηματικότητα των κομμωτηρίων σήμερα;

Το κομμωτήριο τα τελευταία χρόνια, και ειδικά τα νέα παιδιά που έχουν μπει στο χώρο αυτό, έχουν καταλάβει ότι το κομμωτήριο δεν είναι απλά ένα μαγαζί, αλλά μια επιχείρηση. Το κομμωτήριο ως επιχείρηση σήμερα, έχει τεράστια περιθώρια βελτίωσης.

 

 

Πως βοηθάει η The Art of Colour τους επαγγελματίες που θέλουν να βελτιωθούν σε επιχειρηματικό και τεχνικό επίπεδο;

Όσον αφορά στο τεχνικό επίπεδο προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Κάθε χρόνο επισκεφτόμαστε σχολές του εξωτερικού και φέρνουμε παγκοσμίου φήμης στυλίστες στην Ελλάδα, ενώ τα τελευταία δυο χρόνια συνεργαζόμαστε με την Palinoia, μια νέα ομάδα μετεκπαίδευσης. Στο επιχειρηματικό επίπεδο ξεκινήσαμε από το 2006 να προετοιμάζουμε τους κομμωτές για τις εξελίξεις που βλέπαμε να έρχονται. Συνεργαστήκαμε με εταιρίες του εξωτερικού και του εσωτερικού, οι οποίες ήταν εξαιρετικά έμπειρες στο κομμάτι “Οργάνωση – Διαχείριση κομμωτηρίου”. Η τελευταία μας συνεργασία για το 2017 είναι με την Debbie Gee, πρώην συνεργάτη του Vidal Sassoon, στο κομμάτι οργάνωση – διαχείριση των κομμωτηρίων του, με το οποίο θα συνεχίσουμε και για το 2018.

 

Πείτε μας μερικά λόγια για την ομάδα Palinoia. Ποιος είναι ο στόχος της;

Η Palinoia είναι μια εκπαιδευτική ομάδα που δημιουργήθηκε μέσα από την THE ART OF COLOUR. Δημιουργήθηκε από την ανάγκη των κομμωτών να εκπαιδευτούν σε σύγχρονες τεχνικές και σε νέες τάσεις της μόδας, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

 

 

Τι επαγγελματικά προϊόντα θα βρει κανείς στην The Art of Colour;

Όλη την γκάμα προϊόντων που μπορεί να χρειαστεί ένας επαγγελματίας κομμωτής και πιο συγκεκριμένα θα βρείς και επαγγελματικά προϊόντα των εταιρειών: PROFESSIONAL BY FAMA, THE BLUEBEARDS REVENGE, EXPERT HAIR και COMI HELLAS.

 

Πείτε μας μερικά λόγια για την αποκλειστική σειρά προϊόντων, COMI. Πως προέκυψε η δημιουργία δικής σας σειράς;

Ένας επιχειρηματίας πρέπει να τολμά. Έτσι και εμείς τολμήσαμε. Στα χρόνια της κρίσης, παρατηρώντας τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και ακούγοντας την απαίτηση του επαγγελματία κομμωτή να έχει στα χέρια του ένα προϊόν με ταυτότητα ελληνική, δημιουργήσαμε την COMI, ένα προϊόν ικανό να καλύπτει τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνίδας με τέλεια απόδοση χρώματος.

Αυτή ήταν η μια πλευρά του εγχειρήματος μας. Η δεύτερη ικανοποίησε ένα προσωπικό μου στοίχημα, το οποίο ήταν να κάνω την THE ART OF COLOUR εταιρία με εξαγωγικό χαρακτήρα. Το πετύχαμε, αφού μόλις στα τρία χρόνια λειτουργίας της Comi, εξάγουμε τα προϊόντα σε τρείς χώρες των βαλκανίων.

 

Τι απαιτήσεις έχει ο επαγγελματίας από τα προϊόντα που προμηθεύεται και με ποιους τρόπους η The Art of Colour τις πληροί;

O επαγγελματίας κομμωτής θέλει προϊόντα υψηλής ποιότητας σε λογικό κόστος. Η ΤHE ART OF COLOUR επιλέγει τα προϊόντα που είτε εισάγει, είτε παρασκευάζει η ίδια, με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες του επαγγελματία κομμωτή.

 

Τι μελλοντικά σχέδια να περιμένουμε από την The Art of Colour;

Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στον έλληνα κομμωτή, καθώς η φιλοσοφία της εταιρείας μας είναι να διοχετεύουμε τα προϊόντα μας αποκλειστικά και μόνο στα κομμωτήρια. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε και να αναβαθμίσουμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα τόσο σε τεχνικό, όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο, αλλά και να επεκταθούμε περαιτέρω, ανοίγοντας νέες αγορές στο εξωτερικό.

Share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.