INTERVIEW: Αθηνά Νικολαΐδου – Celebrate the Diversity of your Beauty

H Αθηνά Νικολαΐδου, διευθύντρια του Professional Beauty Division της Coty στην Ελλάδα, μας μαθαίνει το motto της εταιρίας και μας κάνει να πιστέψουμε ξανά όχι μόνο στον εαυτό μας αλλά και στην δύναμη των σωστών επιχειρηματικών κινήσεων.

Αν σας ζητούσαμε να μας περιγράψετε την επαγγελματική σας ιδιότητα με τρόπο απλό έτσι ώστε να είναι κατανοητός ακόμα και από ένα παιδί, τι θα λέγατε ακριβώς;

Είμαι υπεύθυνη για πολλές αποφάσεις. Με αυτές στοχεύω να βοηθήσω την εταιρία μου και τους συνεργάτες της να αναπτυχθούν και τους ανθρώπους της να γίνουν καλύτεροι σε αυτό που κάνουν.

Προερχόμενη από μία εταιρία με μεγάλη ιστορία στο χώρο της κομμωτικής, τη Wella, βρίσκεστε, εδώ και ένα χρόνο, στην εταιρεία που γεννήθηκε από τη συγχώνευση με την Coty, και μάλιστα
ως η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει τη θέση της Γενικής Διευθύντριας Ελλάδος. Πείτε μας δύο λόγια σχετικά.
Μία νέα αρχή περιλαμβάνει πάντα θετικά στοιχεία, κρύβει όμως και αρκετές προκλήσεις. Σίγουρα είχα την ευκαιρία να προσεγγίσω τα πράγματα με φρέσκια οπτική, ικανή να ισορροπήσει τόσο την επαγγελματική – επιχειρησιακή προσέγγιση που απαιτεί ο επαγγελματίας κομμωτής, όσο και την εμπειρική αντίληψη των καθημερινών αναγκών μίας γυναίκας.

 

Ποιες είναι οι προκλήσεις αυτής της θέσης, ειδικά σε ένα οικονομικό περιβάλλον όπως στην Ελλάδα;
Η Coty είναι μία νέα εταιρία, απολύτως εστιασμένη στο χώρο της ομορφιάς, στον οποίο κατέχει ήδη την 3η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο. Η νέα Coty είναι οργανωμένη σε τρία διακριτά τμήματα: Luxury, Consumer Beauty και Professional Beauty – του οποίου έχω την τιμή να ηγούμαι στην Ελλάδα.
Μία από τις κύριες προκλήσεις είναι ότι, μέσα στη νέα, πιο εξειδικευμένη εταιρία, το Professional Beauty έχει πολύ μεγαλύτερο σχετικό μέγεθος και βαρύτητα, και ειδικά στην Ελλάδα, όπου έχουμε σημαντικά ισχυρότερη θέση από ότι στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη ευθύνη για την πορεία και τα αποτελέσματα που φέρνουμε.
Σε ότι αφορά στο περιβάλλον της χώρας μας, όπως και κάθε άλλη εταιρία που επιχειρεί τοπικά, έχουμε να αντιμετωπίσουμε την αστάθεια και τη δυσκολία πρόβλεψης του πως θα κινηθεί η αγορά – τα οποία βέβαια έχουν γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας εδώ και αρκετά χρόνια, και τα οποία μας έχουν ωθήσει να γινόμαστε πιο ευέλικτοι και δημιουργικοί στις ενέργειές μας.

 

Είχατε ενδοιασμούς όταν σας πρότειναν τη θέση;
Κανέναν ενδοιασμό. Η συγκεκριμένη θέση ήταν για μένα το ξεκάθαρο επόμενο βήμα στην καριέρα μου και θεωρώ ότι ήμουν απόλυτα έτοιμη να την αναλάβω.
Αποδεχόμενη την πρόκληση της νέας Coty, μετά τη συγχώνευση, ενδεχομένως πόσο επηρεάστηκε η καθημερινότητα στη δουλειά;
Θα έλεγα ότι δεν είχα να αντιμετωπίσω σημαντικές αλλαγές. Είχαμε την τύχη η μετάβαση αυτή να
μην έχει ιδιαίτερες οργανωτικές αλλαγές για το Professional Beauty Division της Coty, είτε σε παγκόσμιο, είτε σε τοπικό επίπεδο. Ουσιαστικά παραμείναμε με το ίδιο οργανωτικό σχήμα, τα ίδια στελέχη και επιπλέον και στα ίδια γραφεία. Αυτή η σταθερότητα ήταν σημαντική για τη βέλτιστη διαχείριση της μετάβασης. Αυτό μας επέτρεψε να μείνουμε το δυνατόν αναπόσπαστα προσηλωμένοι
στον στόχο μας να δίνουμε καθημερινά αξία στη συνεργασία μας με τους πελάτες μας, τους επαγγελματίες-κομμωτές.

 


Η διαφορετικότητα της κάθε γυναίκας έχει αναγνωριστεί και
έχει αγκαλιαστεί ουσιαστικά
από την Coty, όπως άλλωστε δείχνει και το μότο της νέας μας εταιρίας:
Celebrate and Liberate the Diversity of your Beauty

 


Πόσο σημαντική προτεραιότητα είναι η περιποίηση για μια γυναίκα;
Θεωρώ ότι η θέση της περιποίησης ανάμεσα στις προτεραιότητες της κάθε γυναίκας διαφέρει. Λόγω ιδιοσυγκρασίας, λόγω χρόνου, λόγω άλλων αναγκών, κάθε γυναίκα επιλέγει, κατά βάση, την προτεραιότητα που ταιριάζει στην ίδια – κι αυτό βεβαίως μπορεί να αλλάζει κατά καιρούς. Αυτή η διαφορετικότητα της κάθε γυναίκας έχει αναγνωριστεί και έχει αγκαλιαστεί ουσιαστικά από την
Coty, όπως άλλωστε δείχνει και το μότο της νέας μας εταιρίας: Celebrate and Liberate the Diversity of your Beauty.

 

Έχετε εμπειρία τόσο στην κατηγορία των προϊόντων ευρείας κυκλοφορίας, όσο και στην κατηγορία επαγγελματικής ομορφιάς. Εντοπίζετε διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες καταναλωτών και επαγγελματιών;
Πιστεύω ότι ο επαγγελματίας είναι κατά κάποιον τρόπο πιο ευαίσθητος σε ότι αφορά στις αγοραστικές του συνήθειες. Καθώς είναι αυτός που οι πελάτες του εμπιστεύονται ως ειδικό, θέλει να νιώθει το δυνατόν μεγαλύτερη σιγουριά και εμπιστοσύνη για τα προϊόντα τα οποία είτε θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος σε κάποια υπηρεσία που θα ζητήσει ο πελάτης του στο κομμωτήριο, είτε θα προτεί νει για χρήση στο σπίτι.

 

 

Τι προϊόντα και καινοτομίες θα δούμε από το Coty Professional Beauty σε ήδη γνωστά brands όπως η Wella και σε αλλά μέλη της «οικογένειας»;
Τα μεγάλα μας νέα για το 2018 είναι ασφαλώς η προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας δύο νέων κατηγοριών: η περιποίηση νυχιών και οι πολυτελείς επαγγελματικές συσκευές styling. Υποδεχτήκαμε,
λοιπόν, στην οικογένεια του Coty Professional Beauty δύο από τα κορυφαία brands σε αυτές τις κατηγορίες σε παγκόσμιο επίπεδο: το OPI, Νο1 brand επαγγελματικής περιποίησης νυχιών και το ghd, ένα lovemark σε ότι αφορά στο αποτελεσματικό αλλά και πολυτελές επαγγελματικό styling που διατηρεί τα μαλλιά υγιή. Ενδυναμώνουμε έτσι τη θέση μας ως κορυφαία εταιρία στο χώρο της επαγγελματικής ομορφιάς. Βεβαίως, θα έχουμε νέα να μοιραστούμε και για τις βασικές μας κατηγορίες περιποίησης μαλλιών, όπου θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε, αλλά και να εστιάζουμε σε πρόσφατα σημαντικά μας λανσαρίσματα, όπως το Wellaplex και το System Professional.
Πολλά προϊόντα από το χαρτοφυλάκιο του Coty Professional Beauty επιλέγονται με αφοσίωση από τους επαγγελματίες του χώρου εδώ και χρόνια. Ποιο νομίζετε ότι είναι το συστατικό αυτής της σχέσης εμπιστοσύνης;
Βασική στρατηγική που μας διαφοροποιεί είναι η εστίαση στην εκπαίδευση, σε πολλαπλές στιγμές και
σε πολλαπλά επίπεδα, όπως και η έμφαση που δίνουμε στη δημιουργία νέων, καινοτόμων υπηρεσιών που μπορούν να αγκαλιάσουν οι επαγγελματίες συνεργάτες μας για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους. Επιπλέον, θεωρώ ότι πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν η υπευθυνότητα, η αφοσίωση, η κατανόηση των αναγκών των συνεργατών μας, η ειλικρίνεια και ο σεβασμός απέναντί τους.
Γιατί θεωρείτε ότι κάποιος επαγγελματίας κομμωτής θα επενδύσει σε ένα νέο προϊόν από το
χαρτοφυλάκιο του Professional Beauty;
Γιατί θα εμπιστευθεί την κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα των προϊόντων μας που στηρίζεται στη σημαντική επένδυση στο πεδίο της έρευνας και ανάπτυξης, καθώς επίσης και στην εκπαίδευση που θα πάρει ώστε να πετύχει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα κατά τη χρήση του προϊόντος, αλλά και στην
επικοινωνιακή στρατηγική που χτίζουμε για να υποστηρίξουμε τα προϊόντα μας.
Salon management, επιχειρηματικότητα και μάρκετινγκ. Είναι παραμελειμένες αυτές οι λειτουργίες στα κομμωτήρια στην Ελλάδα; Με ποιον τρόπο βοηθά η Wella τον κομμωτή;
Η πραγματικότητα είναι ότι όντως δε δίνεται σε αυτές πάντα η προσοχή που απαιτείται. Η Wella βοηθά τους συνεργάτες της με διάφορους τρόπους. Κατ’αρχήν, εστιάζουμε συστηματικά στην αξία που μπορούν να δώσουν οι άνθρωποι που είναι το πρόσωπο της Wella στην αγορά, οι οποίοι λειτουργούν ως πραγματικοί Σύμβουλοι Πωλήσεων, με πολλά εργαλεία για την ανάλυση των στοιχείων και στόχων των συνεργατών μας, ώστε να προτείνουν τρόπους ανάπτυξης των επιχειρήσεών τους. Επιπλέον, εδώ και 3 χρόνια έχουμε θέσει στη διάθεση των πελατών μας μία διαδικτυακή πλατφόρμα (salon marketing tool) η οποία με πολύ εύκολο και γρήγορο τρόπο τους επιτρέπει να σχεδιάζουν τα δικά τους υλικά επικοινωνίας, τα οποία μπορούν είτε να εκτυπώσουν για χρήση στο κομμωτήριο, είτε ακόμα και να δημοσιεύσουν στα social media.

Share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.