HAIRCUT: «ΤΙ ΜΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ;»

Ο Αντώνης Ριζόπουλος είναι ιδιοκτήτης του καταστήματος Beautique Καλλιθέας, εισηγητής σεμιναρίων εκπαίδευσης κουρέματος και προσωπολογίας. Για επικοινωνία μαζί του μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook, Antonio Rizopoulos.

Κάθε μέρα της ζωής μας ως κομμωτές συναντάμε αυτήν την ερώτηση και προβληματιζόμαστε. Στην προσπάθειά μας να φανταστούμε και να οραματιστούμε τις πελάτισσες με διαφορετικά look χάνουμε χρόνο και ενέργεια. Μόνο με σύστημα μπορούμε εύκολα να ανακαλύψουμε τι ταιριάζει στην εκάστοτε πελάτισσά μας, το οποίο μας το παρέχει η ειδικότητα που λέγεται προσωπολογία.

Κάθε τύπος και σχήμα προσώπου έχει τα πρέπει και τα μυστικά του, όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η προσωπολογία χωρίζεται σε τρείς παραμέτρους:

α) το κεφάλι και το πρόσωπο προφίλ

β) το πρόσωπο (σαν σχήμα)

γ) το πρόσωπο σε αναλογίες οριζόντια-κάθετα.

Αυτό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι πως το «ιδανικό» σχήμα προσώπου είναι το οβάλ. Όλα τα υπόλοιπα σχήματα πρέπει να τα κάνουμε να μοιάζουν με οβάλ. Αυτό γίνεται με σκίαση οποιουδήποτε όγκου είναι μεγαλύτερος του ιδανικού και φώτιση των όγκων που είναι μικρότεροι.

ΠΡΟΦΙΛ 

Κοιτάζοντας το κεφάλι στο προφίλ, πρέπει να εστιάσουμε σε τρία οριζόντια επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο ξεκινάει από το μέτωπο και καταλήγει στο πίσω μέρος της κορυφής του κεφαλιού. Το δεύτερο επίπεδο αποτελείται από το τμήμα ματιών και μύτης μέχρι το πίσω μέρος του κεφαλιού και το ινιακό οστό. Το τρίτο οριζόντιο επίπεδο εκτείνεται από τα χείλια και το πηγούνι μέχρι τον αυχένα. Ό,τι κάνουμε στο μπροστινό μέρος και στη φράντζα, δημιουργεί αποτέλεσμα στο πίσω μέρος της κορυφής. Ας θεωρήσουμε έναν κάθετο άξονα που τέμνει το κεφάλι στο μέρος του αυτιού χωρίζοντας το σε δυο τμήματα, αριστερό και δεξί. Η απόσταση του κάθετου άξονα με τις άκρες δεξιά και αριστερά του ίδιου οριζόντιου επιπέδου πρέπει να είναι ίση. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι αν έχουμε μεγάλη μύτη, χρειαζόμαστε πολύ όγκο στο ινιακό για να φαίνεται μικρότερη. Αντίστοιχα, με μικρό πηγούνι πρέπει να έχουμε ελάχιστο όγκο στον αυχένα. Είναι σαν παιχνίδι: ό,τι μεγαλώνουμε από δεξιά, μικραίνει από αριστερά και το αντίθετο.

 

ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟΥ  

Ξεκινήσαμε με την παραδοχή ότι το ιδανικό πρόσωπο είναι το οβάλ και είναι το σχήμα προσώπου που προσπαθούμε να επιτύχουμε. Αυτό το καταφέρνουμε δημιουργώντας, ή αφαιρώντας, όγκους. Υπάρχουν τουλάχιστον 9 βασικοί τύποι με τους οποίους θα ασχοληθούμε.

α) Τετράγωνος: Χρειάζεται σκίαση των τεσσάρων γωνιών. Στις γωνίες του σαγονιού, αν δεν είναι δυνατή η σκίαση, χρειαζόμαστε κίνηση στο μαλλί για να γίνουν πιο απαλές. Συνήθως ο όγκος στο πάνω μέρος του κεφαλιού είναι απαραίτητος.

β) Στρογγυλός: Κουρεύουμε αυστηρές γραμμές. Δίνουμε όγκο στο πάνω σημείο του κεφαλιού. Οι κοντές αφέλειες είναι μια καλή λύση.

γ) Επίμηκες οβάλ: Με σκίαση στο μέτωπο (αφέλειες), ή λίγο όγκο στο ύψος του αυτιού, επιτυγχάνουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

δ) Παραλληλόγραμμος: Εδώ είναι απαραίτητη η σκίαση στο μέτωπο, κατά προτίμηση με σπαστά ή σγουρά μαλλιά όπως και η σκίαση στις γωνίες του σαγονιού. Θέλει προσοχή το πόσο θα σκιάσουμε ώστε να δείχνει οβάλ.

ε) Τριγωνικός: (γωνία προς τα πάνω) Λόγω του στενού μετώπου, χρειαζόμαστε άνοιγμα στη μία του πλευρά και σκίαση στην άλλη, ώστε να το κάνουμε να φαίνεται μεγαλύτερο. Επίσης απαιτείται κίνηση των μαλλιών στο ύψος του σαγονιού για να απαλύνουμε τις γωνίες.

στ) Ανάποδος τριγωνικός: Δουλεύουμε κυρίως στο άνοιγμα των δυο πλευρών του μετώπου. Παρόλες τις γωνίες, ένα κούρεμα που πηγαίνει σε αυτό το σχήμα προσώπου είναι το ίσιο καρέ στο ύψος των χειλιών ώστε να δημιουργείται άνοιγμα στο πιγούνι.

ζ) Διαμαντοειδής: Ιδανικός για φωτογραφήσεις γιατί το πρόσωπο δημιουργεί από μόνο του φυσικές σκιάσεις. Μαλλιά με κίνηση είναι ικανά να το απογειώσουν.

η) Σε σχήμα καρδιάς: Από το ύψος των αυτιών και προς τα πάνω δημιουργούμε σκίαση με μύτες. Ιδανικό πρόσωπο για αφέλειες.

θ) Οβάλ: Ταιριάζουν όλα τα στυλ που αφήνουν το πρόσωπο να φαίνεται.

 

ΑΝΦΑΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ

Τα χαρακτηριστικά του προσώπου είναι πολύ σημαντικά για την ολοκλήρωση της εικόνας. Αρχικά, χωρίζουμε το πρόσωπο με έναν κάθετο άξονα που περνάει από την μύτη. Οι αποστάσεις αριστερά και δεξιά από τον άξονα πρέπει να είναι οι ίδιες. Κοιτάζοντας, συνήθως παρατηρούμε ότι το ένα μάτι  είναι πιο κάτω από το άλλο ή πιο κλειστό. Το ένα προφίλ μας δείχνει πιο ωραίο από το άλλο, επομένως αυτή την πλευρά ανοίγουμε με την χωρίστρα και σκιάζουμε την άλλη. Στις περιπτώσεις που τα μάτια είναι πιο κοντά στην μύτη, χρειαζόμαστε άνοιγμα στο ύψος και των δύο ματιών. Το μικρό  στόμα δείχνει μεγαλύτερο με άνοιγμα των μαλλιών στο ύψος του στόματος. Τα έντονα ζυγωματικά τα τονίζουμε ανοίγοντας τα πλαϊνά.

Καλό θα ήταν πριν αποκρυσταλλώσουμε την γνώμη μας για το τι πηγαίνει στην κάθε πελάτισσα, να αφιερώνουμε λίγο παραπάνω χρόνο στη συνολική εμφάνισή της. Επιπλέον, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πώς αισθάνεται με τα μαλλιά της και με το πρόσωπό της. Με λίγη εξάσκηση θα μπορούμε να καταλαβαίνουμε πολύ εύκολα όχι μόνο τι της πηγαίνει, άλλα και τι της αρέσει.

Η απάντηση λοιπόν, στο ερώτημα «τι μου πηγαίνει» βρίσκεται στην ταυτόχρονη ικανοποίηση της ψυχής και των ματιών της πελάτισσάς μας.      

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION