Ο Θοδωρής Οικονομάκης βάζει το «PRO», στο Face Metrics Pro

Πως δημιουργείται μια πετυχημένη επιχείρηση; Την απάντηση σε αυτή την ερώτηση την έχει ο Θοδωρής Οικονομάκης. Μπαίνοντας στο κομμωτήριο του τον είδα απασχολημένο, καθώς εκείνη την ώρα έβαζε τις τελικές πινελιές στο κούρεμα της πελάτισσας του, ενώ εκείνη φορούσε το χαμόγελο της ικανοποίησης. Το μυστικό του κ. Οικονομάκη για καλύτερες υπηρεσίες δεν βασίζεται όμως μόνο στη εφαρμογή του Face Metrics Pro, αλλά σε πολλά, μικρά μυστικά που μοιράζεται με τους αναγνώστες του My Extension.

Από που προέρχεται η αγάπη για την κομμωτική;

Ξεκίνησα να εργάζομαι από μικρή ηλικία, οι γονείς μου είχαν μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, ένα κομμωτήριο στον Πειραιά. Από μικρή ηλικία είχα εκφράσει το πάθος και το όραμα για να δείξω κάτι καινοτόμο, κάτι το οποίο θα ήταν διαφορετικό. Η αγάπη μου για τη κομμωτική ξεκίνησε να δημιουργείται από κάθε βήμα και κάθε στιγμή όταν παρατηρούσα ότι υπήρχαν ανάγκες, καθώς έβλεπα ένα κενό επικοινωνίας όπου οι γυναίκες δεν μπορούσαν να εκφράσουν τις ανάγκες τους. Αποκτώντας σιγά-σιγά τις ικανότητες, κατάλαβα ότι έτσι μπορούσα να λύσω το κάθε τους πρόβλημα. Ξεκίνησα να δημιουργώ διαφορετικά πράγματα με τα μαλλιά για την εποχή μου. Η αγάπη μου ήταν ολοένα αυξανόμενη και πάντα είχα τη διάθεση να προσφέρω περισσότερα πράγματα.

 

Ποια είναι η φιλοσοφία των κομμωτηρίων Ikonomakis;

Βασικός γνώμονας των κομμωτηρίων Ikonomakis είναι η παροχή πολυτελών υπηρεσιών. Οι υπηρεσίες premium, είναι υπηρεσίες που κάθε γυναίκα μπορεί να βιώσει εξατομικευμένα. Η προσοχή και η φιλοσοφία μας είναι ότι κάθε γυναίκα πρέπει να αισθάνεται μοναδική και να μπορούμε να αναδεικνύουμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά της. Ακόμη κάτι σημαντικό για εμάς είναι η σωστή διάγνωση, με την οποία ενημερώνουμε κάθε γυναίκα για τις ανάγκες των μαλλιών της. Οι περισσότερες γυναίκες κάνουν μόνες τη διάγνωση στα μαλλιά τους, χωρίς να ξέρουν τις πραγματικές ανάγκες της τρίχας. Εμείς στα κομμωτήρια Ikonomakis, ως hair experts, σεβόμαστε την εικόνα και τα μαλλιά κάθε γυναίκας τη βοηθάμε να αποκτήσει τα ομορφότερα που είχε ποτέ.

 

Έχετε το μεγαλύτερο κανάλι στο Youtube για επαγγελματίες, αλλά και καταναλωτές, το Ikonomakis. Που σας βοηθάει αυτό και για ποιον λόγο επενδύετε τόσο χρόνο στη δημιουργία πρωτογενών βίντεο;

Ξεκινήσαμε πριν 12 χρόνια να ανεβάζουμε βίντεο. Το Youtube για εμάς είναι ένα μέσο επικοινωνίας με τον κόσμο, όπου μπορούμε να μοιραστούμε τις τεχνικές, τις εμπειρίες και τη τεχνογνωσία μας. Επίσης είναι ένα μέσο, με το οποίο οποιοσδήποτε μπαίνει άμεσα στον χώρο μας. Φανταστείτε πως έχετε ένα μικρό κομμωτήριο κάπου στην Αθήνα. Όταν ξεκινήσετε τα βίντεο, δίνετε τη δυνατότητα να σας γνωρίσουν όλοι στην Ελλάδα, καθώς έτσι σας δίνετε η δυνατότητα να επικοινωνήσετε τη δουλειά σας. Με αυτόν τον τρόπο «επεκτείνετε τα τετραγωνικά» του κομμωτηρίου σας και αυτό ισχύει και για τον πελάτη που θα σας παρακολουθήσει, αλλά και για τον συνάλδελφο, ο οποίος βλέποντας την τεχνογνωσία σας μπορεί να την επικροκτήσει, ή να την απορρίψει. Η εποχή των σόσιαλ μίντια έχει δώσει τη δυνατότητα σε όλους μας να μοιραζόμαστε την πληροφορία και όσο περισσότερο διαμοιραστεί μια πληροφορία, τόσο πιο ισχυρό γίνεται το brand που δημιουργείται.

 

Εκτός από επιχειρήσεις κομμωτηρίων, έχετε ανοίξει και το δικό σας eshop. Πως πάρθηκε αυτή η απόφαση;

Βλέποντας την επικοινωνία με τον κόσμο μέσω του Youtube και έχοντας την τεχνογνωσία από τον τρόπο που δουλεύουμε στο διαδίκτυο, βλέπαμε ότι ο κόσμος αναζητούσε τα προϊόντα μας. Όλο αυτό το εγχείρημα είναι μια τεράστια προσπάθεια από μέρους μας, για να καλύψουμε το κενό της ζήτησης και να κάνουμε πιο εύκολη τη διαδικασία εύρεσης των προϊόντων για τους πελάτες μας. Το e-shop είναι μια τεράστια επένδυση με μεγάλες απαιτήσεις και χαιρόμαστε που ο κόσμος και οι επαγγελματίες έχουν αγκαλιάσει αυτή τη προσπάθεια. Μπορούν να βρουν προϊόντα πολύ πιο οικονομικά, ένα πολύ καλό customer care και έτσι μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα που απασχολεί τα μαλλιά τους.

 

Συγκριτικά με το εξωτερικό, πως θεωρείται ότι είναι η γενική τεχνική κατάρτηση των κομμωτηρίων στην Ελλάδα;

Όπως στο εξωτερικό έτσι και στην Ελλάδα, υπάρχουν κομμωτήρια τριών ταχυτήτων. Τα κομμωτήρια που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή έχουν υψηλό μέρο όρο κάρτας και χρεώνουν έξτρα για υπηρεσίες, τα κομμωτήρια μεσαίας ταχύτητας που κάνουν εξαιρετική δουλειά σε μεσαίες τιμές, και τα κομμωτήρια ενός και δύο ατόμων που προσπαθούν να δώσουν το κάτι παραπάνω. Σε αυτό που πρέπει να δώσουμε έμφαση στην Ελλάδα, δεν είναι οι καλλιτεχνικές δεξιότητες, αλλά στο γιατί γινόμαστε κομμωτές. Οι περισσότεροι κομμωτές αυτή τη στιγμή μπορεί να έχουν ένα μικρό κομμωτήριο, στο οποίο να μην έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πράγματα, γιατί τους λείπουν οι επιχειρηματικές δεξιότητες και η επιχειρηματική αντίληψη, σε επίπεδο κοστόλογησης, ανάλυσης στατιστικών, κλπ. Ο έλληνας κομμωτής αγαπάει τη δουλειά του και έχει πάθος για αυτό που κάνει. Αυτό που πρέπει να κάνουμε σαν κλάδος είναι να αναδείξουμε τις επιχειρηματικές μας ικανότητες και να έχουμε ως γνώμονα τη σωστή εξυπηρέτηση, τη σωστή τιμολόγηση και την ικανοποίηση του πελάτη.

 

Που πρέπει να δώσει μεγάλη βάση ένας επαγγελματίας κομμωτής που θέλει να κάνει το κομμωτήριο του πετυχημένο;

Το Α και το Ω είναι η σωστή εμπορική διαχείρηση. Το κομμωτήριο είναι μια ομάδα, μια επιχειρηματική προσπάθεια που πρέπει να έχει γερά θεμέλια και υγιείς βάσεις για να πετύχει. Θα πρέπει να γίνεται σωστή κοστολόγηση κάθε υπηρεσίας, έτσι ώστε αυτές να μην «χαρίζονται», να υπάρχει σωστή επικοινωνία, σωστή παροχή υπηρεσιών, σωστή διάγνωση και σωστή ανάδειξη της μοναδικότητας κάθε γυναίκας. Κάθε επιχειρηματίας πρέπει να βρει τρόπους να κάνει καινοτόμα πράγματα, να είναι εξωστρεφής και να μοιράζεται όσα κάνει στο διαδίκτυο, καθώς έτσι μπορεί να διαφημίσει το όνομα του με ελάχιστο κόστος.

 

Ποιες είναι οι πιο καινοτόμες υπηρεσίες των κομμωτηρίων σας;

Για εμάς η καινοτομία είναι η καθημερινότητα. Αναζητούμε τη δημιουργία νέων πραγμάτων, τα οποία φέρνουμε σε πραγματικό χρόνο στην ελληνίδα καταναλώτρια. Δουλεύουμε τάσεις, οι οποίες δημιουργούν την επιθυμία στην πελάτισσα να μπεί μέσα στο κομμωτήριο για να γίνει διαφορετική και σε αυτό σύμμαχος μας είναι το ίντερνετ. Κάθε κομμωτηριακή επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί, πρέπει να αναζητάει τις δημοφιλέστερες τάσεις και με ποιον τρόπο μπορεί να τις αναδείξει και να κάνει κάποια καινοτομία με αυτές. Πολύ σημαντικό κομμάτι για εμάς είναι η Face Metrics Pro, η οποία μας βοηθάει να απευθυνθούμε στον κόσμο και να εντοπίσουμε την ανάγκη του. Το μυστικό είναι να εντοπίζουμε την ανάγκη του κόσμου, με την οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι καινοτόμο.

 

Πείτε μας μερικά λόγια για την υπηρεσία FACE METRICS PRO.

Το Face Metrics Pro ήταν ένα πολύ τολμηρό εγχείρημα για την εποχή του. Το 2005 εμπνεύστηκα και δημιούργησα μια εφαρμογή βασισμένη στην προσωπολογία, η οποία μετρώντας τις αποστάσεις των χαρακτηριστικών του προσώπου, μπορούσε να αποκαλύψει στην εκάστοτε γυναίκα τον τρόπο που θα μπορούσε να κρύψει τα ‘’ευαίσθητα’’ χαρακτηριστικά του προσώπου, έτσι ώστε να αναδείξει τα όμορφα. Τότε είδαμε ότι η ελληνική αγορά δεν ήταν έτοιμη εκείνο τον καιρό να δεχτεί το face metrics pro, καθώς δεν ήταν ικανή να αντιληφθεί τη χρησιμότητα του, κάτι που τελικά έκανε στα επόμενα χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο μπήκαμε στη διαδικασία να το εξωθήσουμε στο εξωτερικό και να κατεβούμε σε τεχνολογικούς διαγωνισμούς. Από τότε η υπηρεσία αυτή βρίσκεται σε 148 χώρες και έχει κατακτήσει ένα βραβείο από την Εθνική Τράπεζα Τεχνολογίας Καινοτομίας για τη μοναδικότητα του. Επίσης, μας έχει αναδείξει η Coca-Cola σε μια καμπάνια που ονόμαζε ‘’Reasons to Believe’’, ως ανθρώπους που δημιουργούμε τάσεις και καινοτόμα πράγματα για τον κλάδο μας. Τέλος, η εφαρμογή FACE METRICS PRO είναι διαθέσιμη για iPhone και iPad.

 

 

Στα κομμωτήρια Ikonomakis διαθέτετε τη θεραπεία ισιωτικής κερατίνης, η οποία είναι 100% χωρίς φορμαλδεΰδη. Πως διαφοροποιείται από τις άλλες θεραπείες κερατίνης, οι οποίες φέρουν το συγκεκριμένο συστατικό;

Η θεραπεία της Keune βασίζεται σε μια τελείως διαφορετική τεχνολογία από τις θεραπείες που κυκλοφορούν σήμερα. Η διαφορετικότητα της οφείλεται σε ένα χαρακτηριστικό το οποίο έρχεται από το παρελθόν και ονομάζεται θειογλυκολικό. Αυτό περιλαμβανόταν στις παλιές περμανάντ και είναι ένα συστατικό που μπορεί να μας δώσει το απόλυτο ίσιωμα, ένα μόνιμο αποτέλεσμα και μια λάμψη, η οποία μπορεί να διαρκέσει μέχρι και πέντε μήνες. Σε αυτό που πρέπει να δώσουμε βάση για να γίνει η θεραπεία με απόλυτη ασφάλεια, είναι η σωστή διάγνωση. Είμαστε υπέρμαχοι της σωστής διάγνωσης εδώ και πολλά χρόνια και σε αυτό μας βοηθούν προϊόντα όπως το OLAPLEX. Η θεραπεία της Keune αφήνει τη τρίχα να αναπνεύσει σωστά, να διατηρήσει την υγρασία της και σε βάθος χρόνου δεν σπάει, ούτε ξηραίνεται.

«Αυτό που πρέπει να κάνουμε σαν κλάδος είναι να αναδείξουμε τις επιχειρηματικές μας ικανότητες και να έχουμε ως γνώμονα τη σωστή εξυπηρέτηση, τη σωστή τιμολόγηση και την ικανοποίηση του πελάτη.»

Στην 3η HAIRPROF είστε κριτής. Μιλήστε μας για την απόφαση σας αυτή. Επίσης, θα παραδώσετε και ένα κλειστό σεμινάριο κουρεμάτων «Ikonomakis Τips and Τricks». Τι θα δείξετε σε αυτό το σεμινάριο;

Η 3η HAIRPROF είναι μια κομμωτηριακή έκθεση, όπου έχει κάποιους διαγωνισμούς. Μέσα σε αυτούς τους διαγωνισμούς μου ζήτησαν οι διοργανωτές και άνθρωποι που κινούνται εδώ και χρόνια σε πανελλήνιους διαγωνισμούς κομμωτικής, να είμαι στην κριτική επιτροπή του Greek Hairdressing Awards, για να αναδείξουμε τον καλύτερο κομμωτή της Ελλάδας για το 2017. Είναι τεράστια τιμή που θα βοηθήσω στην ανάδειξη του καλύτερου κομμωτή, καθώς θεωρώ ότι είναι κάτι που θα αναγνωρίσει τη προσπάθεια, την συνέπεια και την αγάπη που έχουμε δείξει για τον κλάδο και το επάγγελμα μας. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που θα συμμετάσχω στην τεράστια γιορτή της κομμωτικής.

Σχετικά με το σεμινάριο Ikonomakis, θα είμαστε στην HAIRPROF τη Κυριακή 12 Μαρτίου, στις 11:30 το πρωί, για να δείξουμε τεχνικές Tips and Tricks. Η βάση του σεμιναρίου είναι να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε την λογική των γραμμών και να μπούμε σε μια νέα, όπου θα ανακαλύψουμε τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε γυναίκας. Θέλουμε να δείξουμε τον τρόπο που δουλεύουμε μέσα στα κομμωτήρια μας και πιστεύουμε πως αυτό θα βοηθήσει κάθε επαγγελματία να πάει τη δουλειά του ένα κλίκ παραπάνω. Είναι πολύ πιο δημιουργικό να μπορείς να συζητάς με κάθε γυναίκα που έρχεται στο κομμωτήριο σου, εντοπίζοντας τις ανάγκες της και να δουλεύοντας βάση με αυτές.

 

Πείτε μας μερικά λόγια για τα σεμινάρια που παραδίδετε. Που απευθύνονται και πως μπορεί κάποιος να ενημερωθεί για αυτά;

Τα σεμινάρια είναι μια ανάγκη που δημιουργήθηκε μέσα από τον κόσμο, ο οποίος ήθελε να μοιραστούμε τη τεχνογνωσία και ό,τι δείχναμε στο κανάλι μας στο Youtube. Η προσέγγιση των σεμιναρίων μας, είναι λίγο διαφορετική. Όλοι αγαπούμε την κομμωτική, όλοι δίνουμε καθημερινά το πάθος και τη προσπάθεια μας και προσπαθούμε να μάθουμε μικρά μυστικά που θα μας κάνουν καλύτερους, αυτό μοιραζόμαστε σε κάθε σεμινάριο. Δεν δημιουργούμε από μόνοι μας σεμινάρια, αλλά είμαστε προσκεκλημένοι από διάφορες εταιρίες κομμωτηρίων, σχολές, ακαδημίες και ΙΕΚ. Πηγαίνουμε και μεταφέρουμε τη τεχνογνωσία και εμπειρία μας. Σκοπός μας δεν είναι να ανεβούμε σε μια σκηνή για να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε. Σκοπός μας είναι να δώσουμε και την πιο μικρή πληροφορία σε όποιον ενδιαφέρεται να μάθει και να βοηθήσουμε τον κομμωτή να πάει πιο ψηλά. Όσοι μας έχουν παρακολουθήσει στο παρελθόν γνωρίζουν ότι όλο αυτό κάνουμε με τεράστια αγάπη και ¨αγκαλιάζουμε¨ κάθε συνάδελφο, ασχέτως της εμπειρίας του. Ο κόσμος που ενδιαφέρεται μπορεί να ενημερώνεται για αυτά από το facebook, στη σελίδα μας «ikonomakis κομμωτηρια +VIP» και στο επίσημο site μας www.ikonomakis.gr.

 

Πείτε μας μια τάση μαλλιών για το 2017.

Για φέτος προτείνουμε δύο τάσεις, το strobing και το tiger eye, τις οποίες δουλέψαμε με την L’oreal Professional. Τo tiger eye έρχεται από την Λατινική Αμερική και είδαμε να το κυκλοφορεί η Jennifer Lopez. Πρόκειται για μια τάση η οποία ουσιαστικά δίνει εσωτερικά φωτίσματα και η βάση του βασίζεται στο χρυσό, ένα λουκ που μπορεί η ελληνίδα να πετύχει εύκολα, χωρίς ιδιαίτερη φθορά στα μαλλιά της. Είναι μια τάση που μπορεί να δώσει εύκολα μια φρέσκια εικόνα και μπορεί να συνδυαστεί εύκολα το καλοκαίρι με πιο μελαμψές επιδερμίδες, αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά του προσώπου. Επίσης, υπάρχει σχετικό βίντεο το οποίο μπορείτε να δείτε στο κανάλι μας στο Youtube, όπου μιλάμε αναλυτικά για τη τάση βήμα-βήμα.

 

Τι συμβουλή θα δίνατε στους νέους κομμωτές και αναγνώστες του My Extension;

Αυτή η ερώτηση είναι πολύ σημαντική για εμένα, για το λόγο ότι τα νέα παιδιά είναι οι άνθρωποι που θα πάνε τη δουλειά μας ένα βήμα πιο μπροστά και μιλάμε για ανθρώπους που έχουν μάθει να σέβονται επειδή περνάνε πιο δύσκολα, σε σχέση με προηγούμενες γενιές. Το Α και το Ω, που λέω και στους συνεργάτες στη δουλειά, είναι να μην σταματάνε να κυνηγάνε τα όνειρα τους. Να θέτουν μικρούς και εφικτούς στόχους, αλλά παράλληλα να έχουν ορίσει ήδη τον μεγάλο τους στόχο, αυτόν δηλαδή που θα θέλουν να έχουν πετύχει στα επόμενα είκοσι χρόνια. Απογοητεύσεις θα βιώνουν καθημερινά. Επίσης, δεν πρέπει να ρίχνουν την αξία της δουλειάς, δηλαδή ρίχνοντας τις τιμές για να ανταγωνιστούν το απέναντι κομμωτήριο. Εκεί που πρέπει να δώσουν αξία είναι η ποιότητα των υπηρεσιών, καθώς πρέπει να ανταγωνίζονται με τον εαυτό τους. Αν προσπαθούν κάθε χρόνο να είναι λίγο καλύτεροι από τη προηγούμενη χρονιά, τότε σε είκοσι χρόνια θα είναι πολύ καλύτεροι από τότε που ξεκίνησαν. Ευχαριστώ το My Extension που μου έδωσε την ευκαιρία να μοιραστώ τις εμπειρίες μου, την αγάπη μου για την κομμωτική και να μεταφέρω κάποια μικρά πράγματα στους νέους συναδέλφους, έτσι ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να πάμε τη κομμωτική ένα βήμα πιο ψηλά.

 

 

Share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.