Εργασιακό Στρες: Η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη

Στoυς σύγχρονους καιρούς το στρες αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Η αντίδραση μας στην καθημερινή έκθεση στο στρες, καθορίζει την ποιότητα της ζωής καθώς και την υγεία μας. Παράλληλα, υπάρχουν και οι εργατικές ασθένειες, οι οποίες σήμερα εκτιμάται ότι ένα ποσοστό 40-50% του παγκόσμιου πληθυσμού εκτίθεται σε επαγγελματικούς κινδύνους φυσικού, χημικού, βιολογικού και ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης του στρες και δεν απαιτούν πολλά-πολλά, απλώς συνέπεια και πρόληψη.

 

Οι επαγγελματικές ασθένειες

1-1024x576Όταν η συχνότητα με την οποία εμφανίζεται μια ασθένεια σε μια ομάδα πληθυσμού με την ίδια επαγγελματική-εργασιακή δραστηριότητα είναι μεγάλη, τότε η συγκεκριμένη ασθένεια καταγράφεται ως επαγγελματική. Oι επαγγελματικές ασθένειες εκδηλώνονται λόγω της συστηματικής έκθεσης των εργαζομένων σε διάφορους βλαπτικούς παράγοντες που σχετίζονται με το αντικείμενο, τις συνθήκες και τον τόπο εργασίας. Τα πιο συχνά επαγγελματικά νοσήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι οι μυοσκελετικές παθήσεις, το άσθμα, οι αλλεργίες και οι ψυχοσωματικές επιπτώσεις του λεγόμενου mobbing (η ηθική παρενόχληση στους χώρους εργασίας). Όλο και πιο συχνά, επίσης, νέες έρευνες χαρακτηρίζουν διάφορες μορφές καρκίνου ως επαγγελματικά νοσήματα, επειδή αποδίδονται σε αιτίες που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με το εργασιακό περιβάλλον. Oι πιο συνήθεις επαγγελματικοί καρκίνοι εκτιμάται ότι είναι ο καρκίνος των πνευμόνων, της ουροδόχου κύστης, του δέρματος και των οστών.

Σύμφωνα με την ιατρική επιθεώρηση «Chest», οι κομμωτές διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο άσθματος και ερεθισμού της μύτης, των ματιών και του λαιμού από τη χρήση λευκαντικών ουσιών. Oι κομμωτές, επίσης, υποφέρουν συχνά από τοξικές και αλλεργικές δερματίτιδες εξ επαφής, λόγω των χημικών ουσιών που χρησιμοποιούν για τις βαφές μαλλιών, καθώς και από φλεβίτιδες και πόνους στα πόδια από την πολύωρη ορθοστασία. Η υπερβολική χρήση του σεσουάρ και η συνεχής κάκωση των άνω άκρων λόγω της επαναλαμβανόμενης καταπόνησης είναι δυνατό να τους προκαλέσει τενοντίτιδες.

Ωστόσο, στη χώρα μας δεν υπάρχει ουσιαστικά η διαδικασία διάγνωσης, αναγνώρισης και καταγραφής των επαγγελματικών νόσων από τους ασφαλιστικούς φορείς. Πολλοί υποφέρουμε από πόνους στον αυχένα, στη μέση, προβλήματα στην όραση, εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλεργίες, δερματικές παθήσεις, πνευμονοπάθειες, όλα αυτά όμως είναι προβλήματα που περνούν ως απλές νόσοι, χωρίς να υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί που να τις πιστοποιούν ως επαγγελματικές ασθένειες.

Το εργασιακό στρες «ραγίζει» την καρδιά

Όποιο επάγγελμα και αν διαλέξει κανείς, δεν γλιτώνει από το εργασιακό στρες. Η καρδιά, τα αγγεία, το ανοσοποιητικό σύστημα βάλλονται από το εργασιακό στρες. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη των επιδράσεων του στην υγεία μας.

didyouknow-254x167Ο λατινικός όρος «stress» χρησιμοποιήθηκε το 17ο αιώνα ως συνώνυμο της αντιξοότητας και της κακουχίας, ενώ το 18ο αιώνα ο όρος υποδήλωνε την πίεση που ασκείται όταν κάποιος καταπονείται σωματικά και πνευματικά. Σήμερα, ο όρος «stress» υποδηλώνει το σύμπλεγμα των συναισθηματικών, φυσιολογικών και ψυχολογικών συμπτωμάτων που προκύπτουν ως αντίδραση στην επιρροή που ασκούν πάνω μας ορισμένες πράξεις ή καταστάσεις.

Δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να μειώσετε το στρες, απλώς αλλάζοντας λίγο τις συνήθειες σας:

 

Φέρτε το σκυλί σας στον εργασιακό σας χώρο 

%ce%b1-1024x640Μια πρόσφατη μελέτη από ερευνητές του πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, με επικεφαλής τον Ραντολφ Μπάρκερ, που δημοσιεύθηκε στο διεθνές περιοδικό Διαχείρισης Εργασιακής Υγείας, έδειξε ότι φέρνοντας το σκυλί σας στη δουλειά, βοηθάει στη μείωση του εργασιακού άγχους και αυξάνει την ικανοποίηση των εργαζομένων. Η μελέτη, που εξέτασε τις pet-friendly εγκαταστάσεις εταιρειών, διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι που έφερναν τα σκυλιά τους στο γραφείο εμφάνισαν μείωση του στρες όλη την ημέρα εργασίας. Αντίθετα, αυξημένο άγχος παρατηρήθηκε στους ανθρώπους που δεν φέρνουν τα σκυλιά τους στη δουλειά, και σε όσους δεν έχουν γενικά σκύλο.

 

Γελάστε 

%ce%b2-1000x1000Εάν αισθάνεστε ιδιαίτερα αγχωμένοι, ίσως ήρθε η ώρα να κάνετε ένα μικρό διάλειμμα. Μια μελέτη του 1989 στο American Journal των Ιατρικών Επιστημών έδειξε ότι το γέλιο συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα στο αίμα της ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης. Μάλιστα, ερευνητές από την Mayo Clinic αναφέρουν ότι το γέλιο προωθεί επίσης την απελευθέρωση ενδορφινών στον εγκέφαλο και χαλαρώνει τους μυς, τα οποία είναι όλα κλειδί για την ανακούφιση από το στρες.

 

Φυτέψτε 

54033507

Ερευνα του 2008 έδειξε ότι η κηπουρική μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες. Η έρευνα, από το BHG.com, έδειξε ότι το 60% των ανθρώπων που ασχολούνται με την κηπουρικοί ένιωθαν ήρεμοι στη συνέχεια. Επίσης, μία ολλανδική μελέτη, αναφέρει ότι η κηπουρική μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων κορτιζόλης και να τονώσουν τη διάθεση των ανθρώπων που μόλις ολοκλήρωσαν μια αγχωτική εργασία. Αυτό συμβαίνει γιατί κάνουν κάτι που απαιτεί «ακούσια προσοχή», όπως το να κάθονται πίσω και να απολαμβάνουν τη φύση.

 

Ανοίξτε ένα βιβλίο

%ce%b4-1024x685Μόλις έξι λεπτά διαβάσματος είναι αρκετά για να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από το στρες. Σχετική μελέτη, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την εταιρεία σοκολάτας Galaxy, αναφέρει ότι η ανάγνωση είναι συνδεδεμένη με ένα πιο αργό καρδιακό ρυθμό και χαλάρωση των μυών. Πίνοντας τσάι ή καφέ, ακούγοντας μουσική και κάνοντας μια βόλτα, επίσης, φάνηκε να βοηθά στη μείωση του στρες, σύμφωνα με την Telegraph.

 

Τηλεφωνήστε στη μαμά σας ή σε κάποιο αγαπημένο πρόσωπο 

Woman talking on cell phone on sunny stairs

Ακόμα κι αν δε βρίσκεται η ίδια εκεί ή το πρόσωπο που επιθυμείτε, ένα τηλεφώνημα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες. Πρόσφατη έρευνα, έδειξε ότι τα κορίτσια που μιλούσαν στη μητέρα τους μετά την ολοκλήρωση μίας πολύ αγχωτικής δουλειάς, εμφάνιζαν μείωση των επιπέδων κορτιζόλης στο αίμα τους, της ορμόνης του άγχους.

 

Φάτε σοκολάτα 

%ce%b6-1024x576Η μαύρη σοκολάτα δεν έχει μόνο καλή επίδραση στην υγεία της καρδιάς, αλλά ταυτόχρονα βοηθάει στη μείωση του στρες. Ερευνα του LiveScience αναφέρει ότι η κατανάλωση 30 γραμμαρίων μαύρης σοκολάτας την ημέρα, για ένα διάστημα 2 εβδομάδων, συνδέεται με μειωμένα επίπεδα κορτιζόλης.

 

 

Share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
No Comments Yet

Comments are closed

MY EXTENSION ONLINE MAGAZINE
ΤΟ Νο 1 ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ. ALL ABOUT HAIR, NAILS, MAKE UP.
ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.