Επαγγελματίας Πωλητής: Ο Kαζανόβας της νέας εποχής

Θα έλεγα ότι, σήμερα, αν ζούσε ο Καζανόβας, θα ήταν κορυφαίος Πωλητής και περιζήτητος από τις εταιρίες. Ας εξετάσουμε τους λόγους, τεκμηριώνοντας την άποψή αυτή.

 

Ο Giacomo Casanova έμεινε στην ιστορία ως ο διασημότερος καρδιοκατακτητής. Λατρεύτηκε από χιλιάδες γυναίκες και τον ζήλεψαν χιλιάδες άντρες. Υπήρξε σίγουρα μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της ιστορίας και το όνομά του γράφτηκε με χρυσά γράμματα. Κατείχε την τέχνη της αποπλάνησης γιατί είχε έναν μοναδικό τρόπο να διαβάζει τους ανθρώπους γύρω του, να κερδίζει την εμπιστοσύνη ανδρών και γυναικών και τέλος να σαγηνεύει τις καρδιές των θηλυκών. Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο του «The story of my life» θα διαπιστώσει ότι είχε ένα μοναδικό τρόπο να γίνεται αρεστός και να επηρεάζει την ψυχοσύνθεση της γυναίκας.

Ήξερε να φλερτάρει χωρίς να γίνεται φορτικός. Διέθετε τρία κορυφαία χαρακτηριστικά ως προσωπικότητα, την αυτοπεποίθηση, το στυλ και την γοητεία.

Η αυτοπεποίθηση του δεν είχε να κάνει με την τολμηρή προσέγγιση του απέναντι σε μια γυναίκα αλλά από τον τόνο, την χροιά, την ροή και την ένταση της φωνής του. Ήξερε πολύ καλά ότι καμιά γυναίκα δεν μπορούσε να γοητευτεί εάν δεν καταλάβει τι ακριβώς θα πει και πως θα το πει.

Άκουγε τον ακροατή του πριν μιλήσει και δεν βιαζόταν ποτέ να μιλήσει.

Αυτό του έδινε το συγκριτικό πλεονέκτημα να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες των γυναικών και  κατόπιν να τοποθετείται και να γίνεται αρεστός, εκπληρώνοντας τες. Είχε αναπτυγμένες επικοινωνιακές ικανότητες που βασίζονταν στην ενσυναίσθηση, την αντίληψη δηλαδή της συναισθηματικής κατάστασης των άλλων, στην χειραγώγηση των συναισθημάτων ώστε να μπορεί να προσαρμόσει τον εαυτό του στα “θέλω” των γυναικών και την ενεργητική ακρόαση που του πρόσφερε την δυνατότητα να “διαβάσει” την ψυχή τους.

Ήξερε να φλερτάρει χωρίς να προσβάλει. Στόχος του ήταν να κάνει τον συνομιλητή του να αισθανθεί όμορφα. Οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν είναι καλοί στην τεχνική του φλερτ δεν έχουν την ικανότητα να “διαβάσουν” τους άλλους, με αποτέλεσμα είτε να προσβάλλουν το “στόχο” τους, είτε να ξεπερνάνε τα όρια. Ο Καζανόβας ήξερε ποιος ήταν ο «στόχος» και πως έπρεπε να μιλήσει για να τον «κατακτήσει». Γνώρισε ότι το φλερτ στην γυναίκα είναι απαραίτητο όπως ο ήλιος και το νερό για τα φυτά.

Το φλερτ δεν χρειαζόταν για τον Καζανόβα να έχει πάντα σεξουαλική ή ρομαντική διάσταση. Πρωταρχικός του στόχος ήταν η ενίσχυση της «παιχνιδιάρικης» διάθεσης, του καλού χιούμορ. Αυτό που κυριαρχούσε στη σκέψη του ήταν ο άλλος να νοιώθει καλά και να διασκεδάζει με την παρέα του.

 

Η Τεχνική του Καζανόβα και η τεχνική των σύγχρονων Πωλήσεων

Ο πωλητής σήμερα θα πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά για να μπορεί να κάνει επιτυχημένη καριέρα. Συγκεκριμένα:

  1. Θα πρέπει να τον εμπιστεύεται ο πελάτης και να είναι αρεστός ως προσωπικότητα (trust&like). Γνωρίζουμε όλοι μας, ότι αν κάποιον δεν τον συμπαθούμε, αν δεν μας αρέσει, αποφεύγουμε να κάνουμε συναλλαγές μαζί του.

 

  1. Θα πρέπει να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στο να ακούει τον συνομιλητή του από το να μιλάει ο ίδιος. Στις πωλήσεις ισχύει ο εξής κανόνας του (30/70): «30% πρέπει να μιλά o πωλητής και 70% θα πρέπει να ακούει». Ο Καζανόβας ήξερε τι θα ρωτήσει, για να κάνει τον συνομιλητή του να μιλήσει για τις ανάγκες του και για το «εγώ» του. Όσο περισσότερο μιλούσε ο άλλος για τον εαυτό του, τόσο περισσότερο συμπαθούσε τον Καζανόβα.

 

  1. O σύγχρονος πωλητής για να πετύχει πρέπει να έχει αναπτύξει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες και πάνω από όλα την ενεργητική ακρόαση.

 

  1. Θα πρέπει να χρησιμοποιεί περισσότερο την γλώσσα του σώματος του για να επικοινωνήσει αποτελεσματικά παρά την λεκτική ικανότητά του. Το στυλ, η εμφάνιση, η χροιά, ο τόνος της φωνής και οι τρόποι παίζουν εξαιρετικά μεγάλο ρόλο στην αποτελεσματική επικοινωνία. Οι μελετητές εκτιμούν ότι το 93% της αποτελεσματικής επικοινωνίας στηρίζεται σε αυτές τις δύο μεταβλητές.
  2. Θα πρέπει να έχει αυτοπεποίθηση και εγωιστική διάθεση γιατί αλλιώς δεν μπορεί να τα καταφέρει και θα απογοητευτεί. Η «εγωιστική» ορμή είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των καλών πωλητών που τους οδηγεί στην επίτευξη των στόχων τους.

 

  1. Θα πρέπει να έχει το χάρισμα της «ενσυναίσθησης» δηλαδή της ικανότητας συναισθηματικής ταύτισης με την ψυχική κατάσταση ενός άλλου ατόμου και την κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων του. Αυτό το χαρακτηριστικό γνώρισμα ήταν το κορυφαίο προσόν του Καζανόβα και αποτελεί ακόμα και σήμερα το βασικό προσόν των κορυφαίων πωλητών και επαγγελματικών στο χώρο των επιχειρήσεων.
No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.