ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΟ ΤΟ MARKETING ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗ;

Το marketing και η στρατηγική δεν είναι ένα κουτί γεμάτο με τεχνάσματα και κόλπα όπως νομίζουν αρκετοί επαγγελματίες. Είναι αναλυτική σκέψη και ενεργοποίηση των επιχειρησιακών πόρων της εταιρίας για την επίτευξη ενός στόχου. Το marketing έχει να κάνει με την διάγνωση των αναγκών των πελατών και παράλληλα την αξιοποίηση όλων των δυνάμεων της εταιρίας ώστε αυτές να καλυφθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό θα οδηγήσει στην ικανοποίησή και στην αφοσίωσή των πελατών. (customer loyalty). Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι οι έρευνες δείχνουν ότι το 80% των νέων επιχειρήσεων σταματούν να υφίστανται στα πρώτα 5 χρόνια λειτουργίας τους. Οι παράγοντες που συνδυαστικά συμβάλλουν και επηρεάζουν το αποτέλεσμα αυτό είναι πολλοί. Σε λίγες γραμμές αναφέρουμε:

  • Tην έλλειψη γνώσεων οργάνωσης και διοίκησης.
  • Την έλλειψη σχεδίου marketing ή business plan για την επιχείρηση.
  • Την έλλειψη εταιρικής κουλτούρας, επικοινωνίας και φιλοσοφίας με βάση το marketing
  • Τις λάθος επιλογές διάθεσης του budget της εταιρίας
  • Την έλλειψη «ηγέτη», οράματος και πάθους για επιτυχία.
  • Την περιορισμένη γνώση εργαλείων marketing για την προώθηση των προϊόντων-υπηρεσιών της εταιρίας
  • Την έλλειψη καινοτομίας
  • Την έλλειψη στοιχείων διαφοροποίησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Την έλλειψη νέας γνώσης και επιμόρφωσης των ανθρώπινων πόρων της επιχείρησης.
  • Εξωτερικούς παράγοντες (Τοποθεσία καταστήματος, Οικονομική κατάσταση κλπ)

Σήμερα σε ένα τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον δεν υπάρχουν «βελάκια» που να μας δείχνουν το δρόμο προς το μέλλον ή το πώς μπορούμε να κόψουμε δρόμο για να φτάσουμε γρηγορότερα στο προορισμό μας.

Η έννοια «δρόμος» είναι γραμμική και η γραμμική σκέψη είναι άχρηστη σε ένα κόσμο μη γραμμικό, πολυδιάστατο. Κάθε φορά η στρατηγική θα πρέπει να προσαρμόζεται στις απρόβλεπτες καταστάσεις ενός κόσμου αλληλεξαρτήσεων και αλλαγών. Οι επιχειρήσεις πλέον πέρασαν από το γνωστό μονοπάτι, στο άγνωστο. Από την terra firms (στέρεα γη) στην terra incognita (άγνωστη γη).

Πριν κάποια χρόνια οι Ιάπωνες εστίαζαν όλη τους την στρατηγική και το marketing στην τελειοποίηση της ποιότητας. Σήμερα αλλάζουν την στρατηγική τους και προσπαθούν να πρωτοπορούν με νέα προϊόντα, νέα μοντέλα, καινοτομίες. Θέλουν να είναι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Προσπαθούν να επινοήσουν το μέλλον, να το φανταστούν και να το χτίσουν. Γι΄αυτό το λόγο απαιτείται ένα προσχέδιο, ένα πλάνο, χρειάζεται marketing & στρατηγική.

Για να μπορέσει κάποιος να το χτίσει είναι αναγκαίο να αναπτύξει ικανότητες εκτέλεσης, οργάνωσης, δεξιότητες και γνώσεις. Αυτό ονομάζεται «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ» και «ΜΑRKETING». Αυτές οι δύο έννοιες στην ουσία αποτελούν τον κρίκο, τη γέφυρα, ανάμεσα στο παρόν και στο μέλλον. Είναι αυτά που καθοδηγούν την επιχείρηση για το τι πρέπει να κάνει άμεσα, ποιες ικανότητες θα πρέπει να αναπτύξει, ποιες ομάδες πελατών θα στοχεύσει και με ποιο τρόπο θα αξιοποιήσει τις πληροφορίες για να οικοδομήσει το μέλλον της.

Στο σημείο αυτό τίθενται μια σειρά ερωτημάτων που ο κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει να απαντήσει για να δει αν χρειάζεται το marketingστην επιχείρησή του.

  • Γνωρίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται και με ποιους τρόπους μπορεί να το προσελκύσει στην επιχείρησή του;
  • Γνωρίζει τι εικόνα έχει στο μυαλό του ο πελάτης για αυτόν και την επιχείρησή του; (positioning)
  • Γιατί πρέπει να τον επιλέξει ένας πελάτης έναντι των ανταγωνιστών του;
  • Υπάρχει αναγνωρισιμότητα και φήμη;
  • Γνωρίζει τους ανταγωνιστές του, τις τιμές τους, τον τρόπο συμπεριφοράς τους, την ποιότητα των υπηρεσιών τους, τα πλεονεκτήματα που έχουν;
  • Έχει την υποδομή και την πληροφόρηση να υποστηρίξει αποφάσεις για την επιχείρησή του;
  • Χρησιμοποιεί σωστά εργαλεία του Marketing και της επικοινωνίας (email marketing, social media, Internet marketing, LCP κλπ)
  • Γνωρίζει πως θα χτίσει brand και πως θα διαμορφώσει ένα συγκεκριμένο επιθυμητό Image ;
  • Γνωρίζει σε βάθος αυτό που κάνει ως επάγγελμα, έχει πάθος ;
  • Γνωρίζει να διοικεί ανθρώπους;
  • Έχει επικοινωνιακές δεξιότητες, ικανότητες πωλήσεων, ικανότητες χειρισμού τεχνολογικών εργαλείων, ικανότητες διαχείρισης ανθρώπων;

Υιοθετώντας το Marketing μια επιχείρηση αυξάνει τις πιθανότητες να επιβιώσει, να αναπτυχθεί και να επικρατήσει των ανταγωνιστών της. Το Μάρκετινγκ δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση, που με την σωστή χρήση του μπορεί να σας φέρει πίσω τα χρήματα πολλές φορές και μάλιστα ποιο αποδοτικά από κάθε άλλη επένδυση αυτή την περίοδο!

O κος ΠαναγPIRAKISής είναι κάτοχος Master (MBA) in Business Administration από το Kingston University, Post Graduate Diploma in Marketing Management και (BA) in Marketing.

Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και τον ΟΑΕΔ με 18ετή διδακτική εμπειρία. Διδάσκει Marketing σε σχολές, κρατικούς φορείς, ΚΕ και έχει εκπαιδεύσει στελέχη και επιχειρηματίες πολύ μεγάλων επιχειρήσεων. Έχει 24 επαγγελματική εμπειρία στο χώρο των Πωλήσεων – Marketing  ως Ανώτατο Διευθυντικό Στέλεχος και ως Μanaging Director σε μεγάλες εταιρίες. Σήμερα κατέχει την θέση του Εμπορικού Διευθυντή στην εταιρία επαγγελματικών Προϊόντων Κομμωτηρίου SOLO PRO. Ο κος Παναγής είναι Αντιπρόεδρος και Ιδρυτικό μέλος των εξειδικευμένων στελεχών Μarketing & Διοίκησης Επιχειρήσεων του συλλόγου Marketing Club.

Share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone
No Comments Yet

Comments are closed

MY EXTENSION ONLINE MAGAZINE
ΤΟ Νο 1 ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ. ALL ABOUT HAIR, NAILS, MAKE UP.
ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION

Είστε επαγγελματίας κομμωτής, nail artist, ή μακιγιέρ; Αν ναι, κάντε τώρα εγγραφή στο newsletter του MY EXTENSION, για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα για τα μαλλιά, τα νύχια και την ομορφιά.